تبلیغات
میهن روز - مطالب بهمن 1388
میهن روز
وبلاگی سرگرم کننده برای همه

مصاحبه با سازندگان FiIFA World Cup 2010

    نوشته شده در تاریخ : جمعه 30 بهمن 1388   10:45 ب.ظ



جام جهانی فوتبال را می توان بعد از المپیک یکی از بزرگترین رویدادهای ورزشی جهان نامید. این رویداد بزرگ ورزشی هر 4 سال یکبار مردم زیادی را جذب خود می کند و آن زمان است که تب فوتبال همه گیر می شود. اما این بیماری مختص فوتبال دوستان نمی شود و علاقه مندان به بازی های کامپیوتری را هم به صورتی دیگر در بند خود گرفتار می کند. شرکت EA سازنده سری بازی های محبوب FIFA هر ساله یک نسخه از این بازی را عرضه می کند، اما همزمان با جام جهانی یک نسخه ویژه هم به همین عنوان عرضه می کند. با تایید شدن این نسخه برای جام جهانی 2010 مصاحبه ای با  آقای سیمون هامبر (Simon Humber) سازنده این بازی صورت گرفته است که نظر  شما را به آن جلب می کنیم.
 

- در سال هایی که جام جهانی برگزار می شود، ما شاهد عرضه 2 نسخه بازی FIFA از سوی شرکت EA Sports هستیم. شما چگونه تصمیم می گیرید که کدام پیشرفت و امکانات جدید را برای FIFA و کدام را برای World Cup قرار دهید؟

هامبر: قطعا برخی امکانات فقط برای FIFA و برخی دیگر برای World Cup است. ما سعی می کنیم نکات مثبت را در FIFA قرار دهیم و همان ها را با یکسری امکانات جدیدتر در نسخه جام جهانی قرار می دهیم. ما در این عنوان امکانات زیادی را برای کسانی که نمی توانند جام جهانی را از نزدیک مشاهده کنند، قرار داده ایم. شعار ما این است که همه می توانند در جام جهانی بازی کنند. ما برای عرضه این بازی برنامه ریزی های زیادی را انجام داده ایم. جام جهانی یک رخ داد واقعا تماشایی است و ما هم سعی کردیم که این نسخه را بسیار دیدنی و زیبا بسازیم. پس اولین چیزی که شما در بازی مشاهده خواهید کرد، زیبایی آن خواهد بود. ما در بازی جلوه های بصری زیادی قرار داده ایم که قطعا شما با دیدن آن ها بسیار خوشحال خواهید شد. اگر به تصاویر منتشر شده از بازی نگاه کنید، می بینید که زمین فوتبال بسیار بهتر و مجلل تر شده است. شاید در FIFA زمین زیاد جالب نبوده باشد، اما ما در این نسخه زمین فوتبال را با شکوه تر از گذشته کرده ایم. ما تغییرات زیادی در نورپردازی بازی انجام داده ایم. نورپردازی خوب می تواند بازیکنان و محیط بازی را بسیار خوب جلوه دهد. در بازهای جام جهانی دوربین های زیادی مشغول عکس گرفتن هستند. در بازی می توانید تماشاگرانی را که عکس می گیرند، مشاهده کنید. در بازی صحنه هایی وجود دارند که تماشاگران را نشان می دهد که آیا از نتیجه بازی خوشحال هستند یا ناراحت. تماشاگران هر کشور به صورت جدا طراحی می شوند و به همین دلیل در بازی باز هم صحنه هایی وجود دارد که تماشاگران پرچم کشورشان را به نشانه وطن دوستی حرکت می دهند. نیمکت تیم ها هم کاملا به نمایش در خواهند آمد و همه آن ها در طول بازی پر خواهند بود. در طول بازی می توانید شاهد کاغذ باران هایی باشید که هواداران آن ها را در فضای ورزشگاه پخش می کنند. یکی از مهترین لحظات در جام جهانی لحظات پس از به ثمر رساندن گل است. دوربین بازی در این لحظه روی زننده گل تمرکز می کند و خوشحالی او و سایر هم تیمی هایش را نمایش می دهد. ما در بازی روی مربی ها و ستاره های فوتبال تمرکز زیادی کرده ایم. به طور مثال، ما مربی انگلیس (Fabio Capello) را به خوبی طراحی کرده ایم. همچنین ما به شرایط فیزیکی بازیکنان همانند گذشته توجه ویژه ای کرده ایم. مثلا بازیکن قد بلندی مانند پیتر کراوچ به خوبی در بازی مشخص می شود.

- شما در قسمت گیم پلی و هوش مصنوعی (AI) چه تغییراتی در FIFA World Cup داده اید؟ آیا گیم پلی بازی تغییری کرده است؟

هامبر: این بازی فقط دارای جلوه های بصری خوب نخواهد بود. در گیم پلی بازی بیش از 100 تغییر بسیار ماهرانه داده ایم که بازیکنان به خوبی این تغییرات را حس می کنند. زیاد نمی توانم در مورد گیم پلی بازی تا قبل از نزدیک شدن به زمان عرضه بازی صحبت کنم، اما به طور مثال می توانم به این موارد اشاره کنم:

دروازه بان: دروازه بان به خوبی می تواند زاویه را برای بازیکن حریف تنگ کند. این عمل باعث می شود که دروازه بان سریع جلو نیاید. قبل از این عمل، دروازه بان در مقابل ضربات چیپ بسیار آسیب پذیر بود. دروازه بان این توانایی را خواهد داشت که مسیر شیرجه خود را در صورت تغییر مسیر توپ عوض کند. همچنین دروازه بان می تواند به حالت های مختلف توپ را مشت کند. این عمل باعث می شود که در برخی مواقع توپ از منطقه خطر دور نشود.

کنترل تیم ها به وسیله CPU یا خود بازی: بازیکنان می توانند حرکات نمایشی بیشتری انجام دهند و مهارت های خود را به نمایش در بیاورند. بازیکنان درک بهتری از شرایط بازی پیدا کرده اند و می توانند با توجه به شرایط بازی تغییر تاکتیک بدهند. این عمل باعث هوشمندانه تر شدن بازیکنان شده است. مربی همیشه دقت کافی روی تیمش دارد و تعویض های دقیق تری انجام می دهد. او به ستاره های تیمش فرصت بازی می دهد. او به دقت شرایط بازیکنان را بررسی می کند و سپس دست به تعویض می زند. قبلا تعویض ها فقط از روی خستگی و امتیاز بازیکن در میدان روی می داد که باعث بروز تعویض های غیر واقعی می شد.

جایگیری بازیکنان: بازیکنان به خوبی می توانند در زمین جایگیری کنند. این عمل در محوطه جریمه حریف به خوبی دیده می شود. بازیکنان نسبت به شرایط بازیکنی که قصد ارسال توپ را دارد، بهترین جایگیری را می کنند. بازیکنان بسیار بهتر از قبل از یارگیری خواهند کرد و با این کار احتمال تک به تک شدن را کاهش می دهند.

شوت کردن های بهتر: بازیکنان بسیار طبیعی تر به توپ ضربه می زنند. شوت ها واقعا طبیعی تر شده اند. هر شوت نسبت به شرایط بازیکن و سمتی که می رود، تغییراتی می کند. ضربات چیپ در این بازی حالت های مختلفی خواهند داشت. این مسئله یک نوع رقابت در بازیکنان ایجاد می کند، که چگونه این ضربات را به گل تبدیل کنند. همچنین این ضربات بسیار طبیعی تر شده اند. شما چرخش بیشتر و خط سیر توپ را حس می کنید.

پاس دادن: در پاس دادن به قابلیت های بازیکن هم توجه شده است. در سانتر کردن ها می توانید ارسال بهتر و انحنای مسیر توپ را شاهد باشید. همچنین در بازی می توانید با سینه و شانه هم پاسکاری کنید. یکی دیگر از تغییراتی که در زمینه پاس دادن صورت گرفته است، کم شدن قدرت پاس هایی است که می خواهید در جهت های مخالف مسیر حرکت بازیکن، بدهید. در واقع زمانی که شما می خواهید پاس هایی با زاویه های زیاد بدهید، سرعت پاس کم می شود. با این عمل بازیکن مجبور می شود که در زمان پاس دادن کمی به سمت مقصد مورد نظر پاس تغیر جهت بدهد.

ضربات ایستگاهی: در ضربات ایستگاهی این امکان را خواهید داشت که بازیکنان سریع راه بیندازید. به این صورت می توانید در هنگام ضربات ایستگاهی بازی را بسیار سریع شروع کنید. همچنین ما احتمال گل زدن CPU در ضربات آزاد را کمتر کرده ایم. آن ها قبلا در این قسمت بسیار عالی بودند. ما تغییرات دیگری هم در بازی ایجاد کرده ایم. مثلا در مرحله مقدماتی جام جهانی بازی در خانه خیلی آسان تر از بازی در خانه حریف است. در خانه می توانید تیم های ضعیف را به راحتی شکست دهید، اما در خانه همین تیم های ضعیف هم شاید با مشکل رو به رو شوید.
 
- شما تغییرات زیادی را روی گیم پلی ایجاد کرده اید. چه مقدار از این تغییرات مختص به Wrold Cup است؟ آیا از این تغییرات در FIFA 11 نیز استفاده می کنید؟

هامبر: سری بازی های FIFA از نظر گیم پلی همیشه در حال پیشرفت و ارتقا بوده اند. به همین دلیل پیشرفت هایی که در FIFA World Cup داشته ایم را به صورت کامل تر و بهتر در FIFA 11 قرار خواهیم داد. می توانم بگویم که FIFA World Cup یکی از بهترین بازی های FIFA است که تا کنون از سوی EA Sports ساخته شده است. ما همیشه سعی می کنیم که تغییرات مثبتی را در بازی ایجاد کنیم. مثلا در UEFA 2008 سعی کردیم که شادی پس از گل را در بازی قرار دهیم. برای انجام این کار هم بسیار دو دل بودیم، اما خوشبختانه این کار مورد استقبال قرار گرفت و هم اکنون به بخشی از گیم پلی بازی تبدیل شده است. مسائلی در FIFA World Cup وجود خواهند داشت که در نسخه های بعدی FIFA قطعا مشاهده خواهند شد، اما فعلا نمی توانم درباره آن ها صحبت کنم.
 
- تیم سازنده بازی چگونه عمل می کند؟ آیا یک تیم جدا برای ساخت این بازی دارید یا همان تیم اصلی FIFA مشغول ساخت این بازی هستند؟

هامبر: تیمی که روی گیم پلی بازی کار می کنند، همان تیم FIFA هستند. ما پس از ساخت FIFA 10 کار ساخت این بازی را آغاز کردیم. ما ابتدا به مسائلی که باعث پیشرفت بازی می شوند توجه کردیم. همچنین نقدهای بازی را هم مطالعه کردیم که خیلی هم جالب بود. ما فهمیدیم که چه چیزهایی را می توانستیم در FIFA قرار دهیم و چه چیزهای باعث پیشرفت می شوند. ما معتقد هستیم که همیشه جای پیشرفت هست و به همین دلیل سعی می کنیم که بازی های بهتری بسازیم. تیم گیم پلی ما مرتب گیم پلی بازی را بررسی می کند و سایر اعضای تیم هم مشغول ساخت بازی هستند. جام جهانی یک رویداد بسیار بزرگ است و بازی هم بهترین FIFA World Cup خواهد بود که تا کنون ساخته شده است. ما تمام تیم هایی که در جام جهانی دخالت دارند را در بازی قرار داده ایم. این مسئله باعث می شود که تمام بازیکنان با هر ملیتی که دارند این بازی را انجام دهند. به خصوص در بخش آنلاین که می توانند با تیم کشورشان بازی کنند. FIFA World Cup تقریبا در اندازه های FIFA 10 خواهد بود، اما با نو آوری های بیشتر، چرا که بازیکنان چیزهای جدیدتری می خواهند، نه یک کپی از FIFA 10.

 
- در سال گذشته تیم شما علاقه ای به قرار دادن حالت آنلاین FIFA World Cup در بازی نداشت. این قسمت در این بازی چگونه خواهد بود؟

هامبر: باید بگویم که ما در این نسخه به چیزی که می خواستیم رسیده ایم. ما یک تورنومنت آنلاین بسیار خوب را در بازی قرار داده ایم. شما می توانید یک تورنومنیت آنلاین را با یک شخص دیگر (صرف نظر از روز یا شب بودن) بازی کنید. شما با تیم خود وارد مسابقات می شوید و پس از مرحله مقدماتی با توجه به اول یا دوم بودن، به مرحله بعد سعود می کنید و اگر خوب بازی کنید می توانید جام قهرمانی را هم فتح کنید. بدون شک این یکی از عالی ترین بخش های آنلاینی است که تا کنون ساخته ایم. من فکر می کنم که این قسمت یک تجربه جدید به بازیکنان منتقل می کند.

- بخش آنلاین را به چه صورت سازماندهی کرده اید؟ آیا بازیکنان قوی تر در اولویت قرار دارند؟

هامبر: بخش آنلاین همانند قسمت آفلاین بسیار ساده خواهد بود. با این تفاوت که حریف شما یک بازیکن واقعی است. شما با انتخاب تیم خود می توانید به تورنومنت وارد شوید. شما قطعا با توجه به مرحله ای که در آن قرار دارید با تیمی که در همان مرحله قرار دارد بازی خواهید کرد. در ضمن شما نمی توانید با کسی که تیم شما را انتخاب کرده است بازی کنید. قوانین بخش آنلاین دقیقا مانند قوانین واقعی جام جهانی است و هیج فرقی نخواهد کرد. پس در مراحل حذفی باید خیلی خوب بازی کنید. در مراحل حذفی تیمی از هم گروهی هایتان را نخواهید دید، مگر اینکه آن تیم به مراحل بالاتر سعود کرده باشد. رده بندی در این بازی فقط به مهارت بازیکنان مرتبط نیست. بلکه به میزان ملیت ها است. مثلا اگر بازیکنان بیشتری یک کشور را انتخاب کنند، رتبه آن کشور در جدول بالا می رود. با این کار بازیکنان را به انتخاب تیم ملی کشورش تشویق می کنیم. پس وقتی شما تیم هایی مانند هاییتی و یا اندورا را در بازی دیدید تعجب نکنید. این جریان مسابقه های آنلاین را بسیار جذاب می کند.

- به جز این موارد چه بخش هایی در قسمت آنلاین وجود دارند؟ مثلا می توان با یک تیم مشترک با بازیکنان بازی کرد؟

هامبر: فعلا نمی توانم این سوالات را جواب بدهم، اما قطعا قسمت های دیگری در بخش آنلاین وجود خواهند داشت که بعدا معرفی خواهند شد.

- شما گفتید که رتبه ها بر اساس انتخاب تیم ها صورت می گیرند. اما برخی کشورها جمعیت زیادی دارند و برخی کم تر. شما چگونه بین آن ها هماهنگی ایجاد کرده اید؟

هامبر: ما از تجربیات گذشته خود استفاده کرده ایم و فعلا توانستیم این سیستم را به وجود بیاوریم. ما این اطلاعات را از بخش آنلاین به دست می آوریم و بر طبق آن برنامه ریزی می کنیم. این خود می تواند یک نقطه شروع باشد. ما قطعا در آینده و نسخه های بعدی، این قسمت را بهتر می کنیم و مشکلات آن را هم برطرف می کنیم.

 
- به تازگی متوجه شدیم که ارتفاع هر استادیوم از سطح دریا هم روی بازی تاثیر می گذارد. این مسئله به چه صورت در گیم پلی بازی قرار گرفته است؟

هامبر: ارتفاع از دریا قطعا روی گیم پلی بازی تاثیر می گذارد، اما کاملا زیرکانه. ما این اتفاق را در مرحله مقدمات جام جهانی بین تیم های آرژانتین و بولیوی دیدیم که در آن بولیوی توانست با نتیجه 6 بر 1 آرژانتین را ببرد. آرژانتین تیم بسیار قوی ای است، ولی در آن شب نتوانست با شرایط محیط کنار بیاید. ارتفاع از سطح دریا باعث خستگی زودرس بازیکنان می شود و اگر شما در ارتفاع زیادتر از سطح دریا بوده باشید، قطعا متوجه این موضوع شده اید. در این شرایط فیزیک توپ به شکل جالبی تغییر می کند. چون توپ مقاوت کمتری نسبت به هوا دارد، کمی سریع تر و مستقیم تر حرکت می کند. در این شرایط نمی توانید از راه خیلی دور شوت کنید. همچنین حفظ ارتفاع پایین توپ کمی سخت می شود.

 
- به نظر شما کدام تیم شانس کمتری برای قهرمانی و کدام تیم شانس بیشتری برای قهرمانی دارد؟

هامبر: به نظر من انگلیس قهرمان نخواهد شد. برای این نمی گویم که تیم ما بد شانس است. در واقع ما دروازه بان خوبی نداریم. اگر انگلیس قهرمان نشود، دوست دارم اسپانیا به این مقام دست پیدا کند. اسپانیا از دو سال پیش تا الان بسیار خوب بازی کرده است. فکر می کنم که تیم های آفریقایی شانس کمتری برای قهرمانی خواهند داشت. اما به احتمال زیاد یکی از آن ها تا مرحله حذفی باقی می ماند.
 


همه چیز در مورد ازدواج اینترنتی

    نوشته شده در تاریخ : جمعه 30 بهمن 1388   10:44 ب.ظ

http://www.latwister.com/myspace/Thaipeople/chat.gif

 چند سالی است كه كارشناسان این شیوه ازدواج را اینترنتی می‌خوانند و به گواهی آمارهای مركز مطالعات جمعیتی آسیا و اقیانوسیه وابسته به وزارت علوم كه بتازگی از سوی معاون پژوهشی این مركز اعلام شده است: از هر 100 ازدواج در ایران دو مورد به صورت اینترنتی رخ می‌دهد. كارشناسان براساس همین آمارها پیش‌بینی می‌كنند كه تعداد آشنایی‌ها و ازدواج‌های مبتنی بر امواج اینترنت در سال‌های آینده رشد چشمگیری خواهد داشت.

شهلا كاظمی‌پور، معاون پژوهشی مركز مطالعات جمعیتی آسیا و اقیانوسیه در این باره می‌گوید: میزان طلاق در كشور در حال افزایش است كه یكی از دلایل آن شیوه همسرگزینی است كه از خانواده، همسایه و همكاران به سمت آشنایی‌های خیابانی، لحظه‌ای و اینترنتی سوق پیدا كرده است.

شكست یا موفقیت

بسیاری از افرادی كه می‌كوشند از طریق اینترنت مقدمه ازدواجشان را فراهم كنند و از صفحه مانیتور در جستجوی همسر دلخواه هستند در صورت شكست، تمایلی ندارند شیوه آشنایی و ازدواج خود را بازگو كنند. این امر باعث پنهان ماندن تبعات منفی و مثبت ازدواج اینترنتی شده و آنچه در ازدواج‌های اینترنتی در بیشتر مواقع تقبیح می‌شود، حاصل نظر كارشناسان است. سمیه و عطا، سال قبل از‌طریق اینترنت با هم آشنا شدند، هر چند از زوایای مختلف زندگی‌اشان نمی‌گویند، اما معتقدند آشنایی پسر و دختر از راه اینترنت ربطی به موفقیت و شكست آنها در زندگی مشترك ندارد، به شرط این كه پس از آشنایی اولیه درباره همسر آینده تحقیق كنند و والدین آنان از این ارتباط مطلع باشند.

ج. خوانساری، خانم 31 ساله‌ای است كه 2‌سال پیش ازدواج كرده و صاحب فرزند است، اما به شرطی كه نامش قید نشود، می‌گوید كه پیش از ازدواج از طریق اینترنت با پسران زیادی آشنا شده و ادامه می‌دهد: بعد از این كه چت می‌كردیم، در یك كافی‌شاپ قرار می‌گذاشتیم، به جرات می‌توانم بگویم بیش از 90 درصد پسران وقتی می‌آمدند، چیزی نبودند كه در چت‌روم گفته بودند.

او توضیح می‌دهد: مثلا یكی صدای خوبی داشت، خودش را مهندس معرفی می‌كرد و فارغ‌التحصیل دانشگاه شریف و صاحب یك شركت ساختمانی و ...، اما پس از چند جلسه آشنایی معلوم می‌شد كه یك دیپلمه بیكار است.

آمارهای چاپ شده در نشریات طی چند ماه اخیر نشان می‌دهد كه نزدیك به 10 درصد كاربران اینترنتی با جنس مخالف چت می‌كنند و البته بسیاری از این چت‌ها به ازدواج ختم نمی‌شود. با این حال اداره كل مطالعات اجتماعی ناجا طی یك بررسی اعلام كرده كه نزدیك به 70 درصد چت‌روم‌ها در اختیار جوانان ایرانی قرار دارد. این آمار حتی بیش از كشورهای پیشرفته است. حتی به طور غیررسمی گفته می‌شود كه 80 درصد دانشجویان در معرض خطر اعتیاد به اینترنت هستند. این امر نشان می‌دهد كه فضای ارتباطات میان فردی در جامعه در حال تغییر است و یكی از پیامدهای این تغییر، در نحوه آشنایی دختران و پسران برای ازدواج منعكس‌می‌شود.

فرصت یا تهدید

زهرا مصطفایی، مشاور خانواده مخالف سیاه‌نمایی ازدواج اینترنتی است و بر روشن‌سازی و آگاه كردن جوانان نسبت به مضرات این نوع ازدواج تاكید دارد. او می‌گوید: «زمانی اگر پسر و دختری از طریق تلفن با هم صحبت می‌كردند و آشنا می‌شدند و بعد ازدواج می‌كردند، بسیار قبیح تصور می‌شد، اما با افزایش آگاهی این مشكل كم شده است. حالا هم اینترنت یك ابزار ارتباطی است كه هم فرصت دارد و هم تهدید. مهم این است كه تهدیدها را به فرصت تبدیل كنیم.»وی به جوانان توصیه می‌كند: «اگر با كسی چت می‌كنید، سعی كنید صادق باشید، اما برای ازدواج با فرد آن سوی مانیتور دل نبندید و اساس زندگی را بر این آشنایی اولیه قرار‌ندهید.»

این مشاور خانواده دوستی خانواده با جوان‌ترها را قدم اول برای كاهش آسیب اینترنت و آشنایی‌های آن می‌داند و اضافه می‌كند: با توجه به افزایش سن ازدواج و دشواری انتخاب همسر ایده‌آل، به نظر من ایرادی ندارد 2 نفر از طریق چت با هم آشنا شوند، به شرطی كه در ملاقات‌های بعدی و آشنایی از طریق خانواده‌ها این آشنایی اولیه تكمیل شود.

به اینترنت اعتماد نكنیم

امیرهوشنگ احمدی‌زاده تورزنی، روان‌شناس نیز چت‌روم را محل مناسبی برای همسریابی نمی‌داند و به فارس می‌گوید: زوجین باید 70 تا 80 درصد در ابعاد مختلف فردی و اجتماعی شباهت داشته باشند و روابط بین جوانان از طریق چت حاصل احساسات هیجانی و وابستگی بدون آگاهی و حضور والدین است كه می‌تواند مشكل‌ساز باشد.اما این كه چقدر آشنایی و ازدواج از طریق اینترنت منجر به شكست می‌شود، نكته‌ای است كه مورد سوال خیلی از جوان‌ترهاست. حسین صحرایی، مدرس حوزه و دانشگاه علت بروز برخی شكست‌ها در این گونه آشنایی‌ها را ناشی از نبود فرهنگسازی یا فضای فرهنگی مناسب می‌داند و می‌گوید: «من 3 قدم را برای فرهنگسازی مناسب پیشنهاد می‌كنم؛ اول این كه دانش آن را ترویج كنیم، وقتی دانش استفاده از اینترنت به مردم منتقل شود، منجر به ایجاد بینش جدیدی خواهد شد، بنابراین قدم دوم تثبیت بینش در میان مردم است، با این بینش مردم در قدم سوم قدر ارزش‌ها را بهتر می‌دانند و به پاسداری از ارزش‌ها می‌پردازند.» صحرایی با تاكید بر این سه قدم معتقد است كه آشنایی‌های اینترنتی كاملا مجازی است و افراد آن‌طور كه هستند، خود را معرفی نمی‌كنند.

این مدرس حوزه و دانشگاه دلیل اصلی این بی‌اعتمادی را طبیعی می‌خواند و می‌گوید: «علت اصلی ورود ما از جامعه بسته به جامعه باز است كه برای این ورود ما باید قواعد بازی را یاد بگیریم. در این راه، آموزش و پرورش مسوول اصلی است، همچنین حوزه‌های علمیه موظفند نسبت به آسیب‌های این ورود حساس باشند.»

به نظر می‌رسد، با توجه به پیچیده شدن روابط اجتماعی و ورود ابزارهای ارتباطی جدید، آشنایی و ازدواج از طریق اینترنت ‌و اكتفا به اطلا‌عات محدود رد و بدل شده نمی تواند زندگی پایدار ، امن و مطمئنی را پایه ریزی كند. شاهد بارز این وضعیت، افزایش روند طلا‌ق در جامعه همراه با گرایش برخی افراد به سوی آشنایی با یكدیگر از طریق اینترنت و به عبارت دیگر، ازدواج های اینترنتی است . این گونه ازدواج ها به دلیل مبتنی نبودن برپایه های فرهنگی و ارزشی جامعه و آشنا نبودن افراد با یكدیگر و ارزش های خانوادگی طرف مقابل به سرعت فرو می پاشد اما با وجود آن چنین افرادی كمتر حاضر می شوند هنگام بیان علت طلا‌ق خود به این موضوع اشاره كنند.


جدیدترین عکس های کتی هلمز و دخترش سوری

    نوشته شده در تاریخ : جمعه 30 بهمن 1388   10:43 ب.ظ



گذشته ای پر درد، آینده ای نامعلوم

    نوشته شده در تاریخ : جمعه 30 بهمن 1388   10:41 ب.ظ

شاید اکثر بازی های کامپیوتری بیشتر جنبه سرگرمی داشته باشند تا اینکه یک پیام خاص را به بازیکن بدهند یا هدفی بجز انتقال یک هیجان زود گذر را داشته باشند. اما در این بین هستند بازی هایی که علاوه بر داشتن المان های یک بازی خوب، حرف هایی تازه برای گفتن داشته باشند. سرآمد این بازی ها را می توان عنوان Max Payne ساخته شرکت Remedy دانست. این بازی از جمله عنوان هایی بود که سبک سوم-شخص را دچار تحولی عظیم کرد. داستانی بسیار غنی با حال و هوای تاریک که انتقاد شدیدی به دولت آمریکا و عملکردهای ضد و نقیض این کشور می کرد. مکس پین یکی از افسران پلیس نیویورک بود که روی پرونده نوعی مواد مخدر کار می کرد. پی گیری های او به جایی رسید که باعث شد خانواده اش به دست اشخاصی نامعلوم کشته شوند. بازی به خوبی بازیکنان را در فراز و نشیب های زندگی مکس قرار می داد. مکس که دیگر تمام انگیزه اش از بین بردن این گروه خلافکار است، در ادامه می فهمد شرکتی که این ماده مخدر را تولید می کند تحت نظارت کامل دولت آمریکا قرار دارد. دولتی که او سال های زیادی است برایش کار می کند و به خاطر آن خانواده اش را از دست داده است.
 
وجود چنین بازی ای باعث شد که ساخته های سم لیک(Max Payne 1 , Max Payne 2)  به بازی های ماندگار تبدیل شوند. اما در نسخه سوم این بازی دیگر خبری از سم لیک و استودیوی بازی سازی Remedy نیست. Rockstar تنها صاحب امتیاز عنوان Max Payne است و به همین دلیل قصد دارد تا ادامه ای دیگر برای داستان مکس پین خلق کند. Rockstar هنوز اطلاعات زیادی را درباره این بازی منتشر نکرده است. اما از اطلاعات منتشر شده می توان کمی به خط داستانی بازی پی برد. روز و شب برای او تفاوتی ندارد. همه جا تاریک است. گناه، مستی و مرگ از زمان های گذشته همراه اوست، اوقاتی که او را به شدت عذاب می دهند. مکس در سیاهی زندگی اش گم شده است. تنها و درمانده به سمت آینده ای نامعلوم پیش می رود. او دیگر کسی را در زندگی ندارد و به همین دلیل هر روز آرزوی مرگ می کند، اما دلایلی وجود دارند که او هنوز زنده است. مکس برای رهایی از گذشته اش، نیویورک را ترک کرده است و به سائوپائولو یکی از شهرهای برزیل آمده است. اما اینجا هم همان رنگ و بوی گذشته را دارد. فقر، فساد، مواد مخدر، انسان های بی گناهی که در دام این ماده خطرناک گرفتار شده اند باز هم در اطراف او وجود دارند. همان طور که مشخص است، فضای تاریک نسخه های گذشته به خوبی در بازی وجود دارد.
 
طبق اطلاعاتی که مجله Game Informer از جانب Rockstar درباره این بازی چاپ کرد، فضای تاریک بازی بسیار بیشتر از نسخه های گذشته خواهد بود و بازیکن را در مرحله ای جدید از زندگی مکس پین قرار می دهد. اما از تصاویری که تاکنون از بازی منتشر شده است، چنین مسئله ای در آن ها دیده نمی شود. البته کمی زود است که فقط با دیدن چند عکس درباره بازی تصمیم گیری کرد. همان طور که گفته شد بازی در ساوپائولو اتفاق می افتد. این شهر یکی از بزرگ ترین مکان هایی است که در آن خلاف، جرم و جنایت و مواد مخدر حرف اول را می زنند. اکنون دوازده سال از ماجراهای مکس می گذرد و او در مکان های خاکستری تری نسبت به گذشته قرار دارد. مسکن های مختلف سلاحی هایی هستند که مکس از آن ها برای تسکین دردهایش استفاده می کند. سازندگان بازی اعلام کرده اند که جو بازی به شدت روانشناسانه خواهد بود. این دقیقا همان چیزی است که بدنه اصلی سری بازی های Max Payne را تشکیل داده است. مکس پین در این بازی عضو نیروی امنیتی یک خانواده است. اما اتفاقاتی رخ می دهند که مکس را مجبور به مبارزه می کنند. طبق گفته های Rockstar سبک این بازی مانند گذشته اشکن سوم-شخص خواهد بود. هنوز مشخص نیست که چه امکانات و قابلیت های جدیدی به گیم پلی بازی اضافه شده اند، اما Rockstar اعلام کرد که تمام عوامل موفقیت آمیز نسخه های قبلی مانند استفاده از صحنه های آهسته (Bullet-Time) و همچنین خشونت بسیار بالا به همراه صحنه های دلخراش در بازی وجود خواهند داشت.
 
Rockstar در این باره توضیح داده است که این عنوان صرفا یک بازی اکشن بزن برو نخواهد بود. در بازی صحنه ها و لحظاتی دلخراش و شاید احساسی هم وجود دارند که در آن ها سعی شده عملکردهای مکس به خوبی دیده شوند. Rockstar در این باره گفته است: "از این راه می توانیم بازیکن را بیشتر با شخصیت مکس پین آشنا کنیم. سعی کرده ایم که بازیکن به نوعی همذات پنداری با مکس پیدا کند و خود را در بازی احساس کند. اکشن بازی بسیار نفس گیر خواهد بود. ما برای اینکه اکشن بازی را از همینی که هست جذاب تر هم کنیم، لحظات و امکاناتی را در بازی قرار داده ایم که با اختیار بازیکن در بازی رخ می دهند". این طور که Rockstar درباره گیم پلی بازی توضیح داده است، به نظر می رسد که باید با یک بازی کاملا جدید روبه رو باشیم. ما در نسخه های گذشته شاهد آن بودیم که مکس تنها یک پلیس و آدم کش نیست. احساسات و روابط عاطفی او به خوبی در بازی به نمایش در می آمدند و بازیکن را با زوایای دیگر شخصیت او آشنا می کردند. اما در نسخه جدید به نظر می رسد که وجود چنین مسائلی بسیار کمرنگ تر در بازی دیده شوند. این بازی همانند سایر عنوان های دیگر شرکت Rockstar با استفاده از موتور بازی سازی Rage در حال ساخت است.
 
با این موتور بازی سازی بازی هایی مانند GTA IV، Midnight Club: Los Angeles وTable Tennis  ساخته شده اند. همچنین بازی ای مانند Red Dead Redemption هم با همین موتور بازی سازی در حال ساخت است. هنوز تصاویر و یا دموهای زیادی از بازی منتشر نشده اند. اما به نظر می رسد بازی از گرافیک بسیار خوبی برخوردار باشد. از اطلاعات به دست آمده مشخص شده است که این بار بازی در محیط های باز هم در جریان خواهد بود. Rockstar اعلام کرده است که سعی کرده ایم در طراحی محیط بازی از مکان ها و محیط های واقعی شهر سائوپائولو استفاده کنیم. به همین دلیل بازیکن با شبیه سازی خوبی از شهر رو به رو خواهد شد. بازی در مقطع های زمانی مختلفی در روز و شب اتفاق خواهد افتاد. تیم سازنده در این باره گفته است که نورپردازی عنصری است که در این قسمت به شدت به چشم خواهد آمد. یک نورپردازی بسیار خوب می تواند شرایط و حال و هوای آن زمان را به بازیکن منتقل کند. هنوز از اینکه چه شخصیت هایی در بازی حضور دارند و آیا شخصی از نسخه های گذشته در بازی حضور خواهد داشت یا خیر، مشخص نشده و مکس پین تنها فردی است که تاکنون معرفی شده است. اما اگر همچنان تصور می کنید که مکس پین این شماره مانند مکس پین در شماره های گذشته بسیار خوش تیپ است، کاملا اشتباه می کنید.
 
از تصاویری که تا کنون منتشر شده، تغییرات زیادی را در مکس شاهد هستیم. اضافه وزن، زخم های زیاد روی بدن و صورت و همچنین ظاهری مانند ولگردها از عمده تغییراتی است که در او دیده می شوند. هنوز مشخص نیست که Rockstar قصد دارد چه چیزی را با عنوان Max Payne 3 عرضه کند. تا این لحظه تغییرات زیادی در بازی صورت گرفته است که هیچ کس تصور آن ها را هم نمی کرد. این بازی به احتمال زیاد مانند نسخه های قبلی نخواهد بود. Rockstar در حال ساختن نسخه بعدی یکی از معروف ترین بازی ها است. تا زمانی که توپ در زمین Rockstar است، آن ها می توانند از این بازی یک شاهکار دیگر مانند نسخه های گذشته بسازند، یا یک عنوان کاملا تجاری که بر مبنای یک اسم استوار است را به بازار عرضه کنند. بدون شک این کمپانی ریسک بزرگی را برای ساخت این بازی پذیرفته است. این بازی در پاییز امسال برای PS3، Xbox 360 و PC عرضه خواهد شد.


منبع:پردیس گیم

  •  
      تعداد کل: 4 
    • 1  
    • 2  
    • 3  
    • 4  

آخرین پستها